niedziela, 22 marca 2015

Pizza na kolację?- OD DZIŚ TAK!!! Przed Wami PIZZA NA SPODZIE Z KALAFIORA!

Print Friendly and PDF

To jest dopiero szał! Wyobrażaliście sobie kiedyś pizzę, którą można jeść w dowolnej ilości, wieczorem oraz która nie zawiera węglowodanów i tłuszczu? Ja tak, ale wydawało mi się to niemożliwe. A jednak taka pizza istnieje!!! Dziś odkryłam nowe zastosowanie kalafiora- to warzywo zaskakuje mnie z każdym dniem coraz bardziej. Robiłam z niego już lody, dziś zrobiłam pizzę. I wyszła S U P E R. A najlepsze jest to, że nie trzeba niczego zagniatać, ciasto nie musi rosnąć...zawsze męczy mnie "zabawa" z ciastem. Tu jest tak, jak lubię najbardziej, czyli szybko i prosto:) Spróbujcie koniecznie! 

PS.: na zdjęciu dwie wersje: mniejsza pizza to pizza FIT, ta większa nie-FIT, z dodatkiem serów:)

 

Piekarnik: 180ºC

Czas przygotowania:  40 minut


Składniki na ciasto:
  • 300 g kalafiora
  • jajko (w wersji FIT tylko białko)
  • 2 łyżki tartego parmezanu (do ciasta FIT nie dodajemy)
  • 1 łyżeczka bazylii i oregano
  • sól, pieprz
Składniki na farsz:
  • sos pomidorowy
  • kurczak lub ulubione mięsko, np. salami
  • kapary
  • czerwona cebula
  • pieczarki
  • mozarella 
Na wykończenie: rukola, świeżo mielony pieprz

Kalafiora ścieramy na tarce na grubych oczkach, wkładamy do woreczka i podgrzewamy w mikrofalówce przez 6 minut ( w celu odparowania wody z kalafiora). Kalafiora można również gotować przez ok 8 minut we wrzątku, po czym dokładnie odcisnąć z niego wodę.
Odparowanego kalafiora łączymy z jajkiem, przyprawami oraz parmezanem (tylko w wersji nie-FIT). Ciasto wykładamy na papier do pieczenia, ułożony wcześniej na blaszce. Papier można wcześniej delikatnie przetrzeć oliwą z oliwek, aby ciasto nie przykleiło się do niego. Ciasto pieczemy 30 minut w 180ºC. Następnie wykładamy na ciasto sos pomidorowy oraz dodatki i pieczemy całość ok 5 minut. Po upieczeniu wykładamy na pizzę rukolę i jemy:)

SMACZNEGO!!!

2 komentarze:

  1. Skład ciasta bardzo mi się podoba, o pizzy kalafiorowej słyszałam wiele dobrego, ale sama nigdy nie próbowałam i chyba w końcu muszę wypróbować ten patent :):)

    OdpowiedzUsuń
  2. O MNIAAAAAAAAAAAAMM!!! Muszę spróbować! :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...