niedziela, 13 października 2013

Najlepsze ciasto marchewkowe na świecie

Print Friendly and PDF

To pierwsze ciasto marchewkowe, które upiekłam w swoim życiu i jestem z niego naprawdę bardzo zadowolona! Przepis pochodzi oczywiście z mojego ulubionego słodkiego bloga- Moich Wypieków. Polecam z całego serca!


Piekarnik: 175ºC

Czas przygotowania: 1 h


Składniki na blachę o średnicy 20cm:

  • 2/3 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 szklanki drobnego cukru
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1/4 łyżeczki zmielonych goździków 
  • 1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • 1/4 łyżeczki ziela angielskiego
  • 1/4 łyżeczko soli
  • 1/3 szklanki oleju rzepakowego lub z orzechów włoskich
  • 2 jaja, roztrzepane
  • 1 szklanka posiekanych orzechów włoskich
  • 1/2 szklanki posiekanych, odsączonych ananasów (z puszki lub świeżych)
  • 1 szklanka startej na średnich oczkach marchewki
Krem:

  • 200g serka philadelphia
  • 4 łyżki masła, w temperaturze pokojowej
  • 1 szklanka cukru pudru, przesianego
  • 1 łyżeczka ekstraktu lub pasty z wanilii

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. 

W jednym naczyniu wymieszać składniki suche: mąkę (ja przesiałam, ale nie jest to konieczność), cukier, sodę, sól, przyprawy, proszek do pieczenia. Wymieszać.

W drugim naczyniu roztrzepać jajka razem z olejem. 

Połączyć zawartość obu naczyń, po czym dodać orzechy, ananasy i marchewkę i całość wymieszać delikatnie łyżką

Piekarnik rozgrzać do 175ºC.

Formę o średnicy 20 cm wysmarować delikatnie masłem, a następnie wyłożyć papierem do pieczenia. W formie umieścić ciasto, wyrównać. Piec ok 40-45 minut, do suchego patyczka. Wystudzić w formie, następnie wyjąć z formy i wystudzić na kratce.

KREM:

Podałam 2/3 ilości podanych w oryginale składników, bo mi zostało bardzo dużo kremu. Gdybym cały umieściła na cieście, zaburzałby smak samego ciasta.

Wszystkie składniki na krem utrzeć mikserem na gładką masę.

Wystudzone ciasto przekroić na dwie części. i przełożyć kremem połową przygotowanego kremu. Następnie wyłożyć drugą połowę na wierzch ciasta, oprószyć delikatnie cynamonem i przystroić orzechami włoskimi.


SMACZNEGO!!!





4 komentarze:

  1. Zgadzam się, że marchewkowe jest najlepsze ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. skoro najlepsze to będę musiała spróbować :) wygląda naprawdę pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawie wygląda, ale jeszcze nigdy nie robiłam muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...