czwartek, 5 września 2013

Smaki prosto z Włoch

Print Friendly and PDF

Dziś, zupełnie inaczej, niż zwykle, chciałabym podzielić się z Wami doświadczeniami kulinarnymi, które zdobyłam niedawno we Włoszech. Podróżowanie po tym pięknym kraju było dla mnie wyjątkową frajdą, ponieważ osobiście uwielbiam smak włoskich potraw, a ich próbowanie na każdym rogu było moim celem nr 1. Będąc jednak na miejscu i próbując wielu z nich w kolejnych trattoriach uznałam, że my, jako obcokrajowcy, tak naprawdę znamy jedynie zmodyfikowany smak tej kuchni, dostosowany do naszych przyzwyczajeń i upodobań kuchennych. Na miejscu poznałam wiele nowości- przede wszystkim Spaghetti Cacio e Pepe, na które przepis wrzucę niebawem- makaron ten powalił mnie na kolana, a nigdy wcześniej nie słyszałam o jego istnieniu. Przekonałam się również, jak naprawdę smakuje Tiramisu i szynka Prosciutto Crudo, która jest i zawsze powinna być krucha, nie ciągnąca. Odkryłam miejsce zwane Paninoteką, w którym można dostać oczopląsu od wielości i różnorodności Panini i dodatków w niej zawartych. O swojej kulinarnej wyprawie mogłabym opowiadać godzinami, ale nie taki miałam zamiar. Przede wszystkim pragnę pokazać Wam część z wypróbowanych potraw na zdjęciach i zainspirować Was do przeniesienia pomysłów ze zdjęć na talerze. Smacznego oglądania:)



Bruschetta z salsą pomidorową, pesto z czarnych oliwek, pesto z karczochów i oliwą extra virgin


Pizza z Prosciutto Crudo i grzybami


Focaccia z breasolą, rukolą i parmezanem


Campo de' Fiori


Spaghetti Cacio e Pepe


Risotto z owocami morza w sosie pomidorowym



Bruschetta mix warzywny (pierwszy raz w życiu jadłam bruschettę z dodatkiem fasoli- efekt jest zaskakująco pyszny!)


Pizza Cybo- z kiełbaskami, serem Pecorino, serem Provolone, pomidorami


Talerz serów i mięs



Calzone Cybo, o składzie takim samym, jak pizza Cybo


Zapiekana mozarella, ziemniaczki i oliwki


Snacki w standardzie podawane z piwem: oliwki, kawałki kurczaka w panierce, chipsy, suchary


Panini z salami, serem Pecorino i pomidorem


2 komentarze:

  1. Wspaniała podróż:)Bruschetta z fasolką bardzo mnie zaciekawiła:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ tu apetycznie! :)

    Zapraszam do siebie:

    www.mysweetbody.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...